PAGES

Wednesday, September 7, 2011

OH HIDUP!

Salam...

Dalam hidup ni ape je yang kita buat,kita kenalah sedar diri kita sape,di mana layaknya tempat kita.
Tak semua perkara yang kita rasa betul tu,betul.Kerana ego,semua yang betul jadi salah,dan yang salah jadi betul.

Tentang harapan.Jangan terlalu mendambakan sesuatu yang tak mungkin dapat kita miliki sebab bila kita sedar kita gagal memilikinya,kita kecewa.

Kadang-kadang masalah yang bertimpa-timpa akan buat kita hilang pedoman.Hilang arah sehingga sanggup buat sesuatu yang di luar batas pemikiran.sedangkan kita sedar yang ada hikmah disebalik semua tu..Cuma kita je buat2 tak tahu and buat2 xfaham..sabar itu indah..so kite kenala sabar..berdoa supaya kita terus cekal untuk hadapi ujian dan dugaan hidup..

Takde sape2 pun dalam dunia ni perfect.ape yang penting,kita kenala sedar diri dan sedar ruang.sentiasa ingat sape diri kite,kat mana layaknya tempat kita..kalau orang lain boleh terima kekurangan diri kita,kenapa kita nak persoalkan kekurangan yang ada pada diri seseorang tu..bersyukur je dengan ape yang Allah kurniakan pada kita..

Cinta..apa yang dikejarkan sangat dengan cinta.sedangkan cinta yang hakiki terhadap Allah SWT perlu melebihi segalanya..tapi,kita still kejar cinta yang “tak halal”-cinta sebelum nikah..kejar cinta tu,kejar cinta ni..at last frust menonggeng..airmata macam air hujan mengalir sebab cinta yg tak kesampaian tu..
Kalau benar  sekalipun cinta sebelum nikah tu kita memang tak boleh lari mase zaman2 remaja macam ni,bersederhanalah dalam  sesuatu perhubunganan tu...tak dinafikan,remaja & cinta tak dapat dielakkkan(selalunya laa)..sebab ape?sebab fyda pun remaja jugak..faham camne gelojak hati remaja yg  ingin dicintai,disayangi dan di hargai oleh seseorang.

Cuma buat masa sekarang ni,fyda kosongkan hati dan lebih selesa bersahabat tanpa sebarang hubungan istimewa..(i’m not perfect!sorry)..saya pun pernah “couple” dulu..hehe..

Same2 la kita perbaiki diri and saling mengingati antara 1 sama lain..ketepikan ego jika untuk kebaikan..ego tu memusnahkan..percaya la..entri ni tak ditujukan pade sesiapa..just utk renungan semua n diri fyda jugak..thanks 4 reading dis k guys!
Adiosss J

No comments:

Post a Comment