PAGES

Friday, June 3, 2011

kisah statement "customer is always right" dan makcik kerek bajet bagus!

salam u all..




seriously hari ni memang memenatkan..mana tak nye,customer giler punya ramai..but,alhamdulillah la kan,bisnes mak fyda okay hari ni..hehe..
tapi yang tak bestnya,bila fyda berdepan dengan beberapa orang customer yang memang serrrrrr!!(serrrrrr adalah bahasa yang berasal dari sebuah negara yang saya sendiri tidak tahu yang bermaksud hanya saya saja yang tahu)
nak tahu nape fyda kata camtu?

cmni kisahnya..
sebagai seorang pelayan pelanggan di sebuah restoran,eh..cafe,fyda sangat menghargai customer..(poyo ckit)..
adala customer tu,datang dengan family ramai2..muka memang seposen ar customer tu..muka tak masok rezki..mana taknya,mulut tu muncung je sedepa..fyda senyum wat xtawu jer..kerekk gile makcik ni..tapi xper..sabo je sebab customer....

masa nak amek order air,makcik ni mula menunjukkan "kerek" dier..bajet bagus jer..
geram rasenye bila kita tanya elok2 mcm dia layan xlayan jerk..muka pon masam mencuka..period kot makcik ..naseb baik la anak2 dia xmacam dia..

dah la macam2 karenah..tu xkena..ini xkena.mentang2la orang kaya..kaya ker?hm..bole la tahan..
.isy..geram nyer..cm nak penumbokk jer..(bajet gangster lak minah ni)

hope esok kejer,xdela jumpe customer cam mak cik kerek ni lagi..bukan ape,sebagai pelayan ni,bila customer cakap  baik dengan fyda,fyda akan layan 10kali ganda baik tau..
kadang2 tu statement customer is always right tu perlu dikaji balik kot..

bukan ape,sebab statement ni la sebagai seorang customer kita jadi ego and merasakan kita sentiasa betul,walaupun hakikatnya kita mungkin salah jugak..fikir2kan la yer..

oklah..thanks sebab membaca luahan hati fyda ni..huh!lega rasanya bila dah release kat belog buruk fyda ni..hehe
adiosss!! (:

2 comments:

  1. oh...pernah juga alami benda ni..masa kerja cashier dekat kfc dulu..

    ReplyDelete
  2. menusuk hati:customer ni mcm2 ragam..kdg2 rasa mcm malas nk layan customer cmni..

    ReplyDelete